Sam Tuokkolan muistoa kunnioittaen

Hyvä puskapappityön ystävä!

Välitän teille suru-uutiset lähetystyöntekijä Samuli Tuokkolan poismenosta. Samuli kuoli äkilliseen sairauskohtaukseen 27.4.2017 kotonaan Etiopian Debre Zeitissä. Monet teistä ovatkin Tuokkolan perheen tuttuja ja saaneet tiedon tapahtumasta aiemmin. Haluan tätäkin kautta välittää lämpimät osanotot kaikille, jota suru koskettaa.

Espoon helluntaiseurakunnan pastoripariskunta ja Samin ja Päivin pitkäaikaiset ystävät Irma ja Kyösti Frestadius kuvailivat Samin elämää näin: ”Sami tunsi Herransa, eli armosta ja julisti armoa.” Voit lukea Frestadiuksien muistokirjoituksen kokonaisuudessaan täältä: https://www.fida.info/samuli-tuokkola-in-memoriam/

Kannamme sydämissämme näkyä 50 evankelistan lähettämisestä Etiopian muslimialueille perustamaan elinvoimaisia seurakuntia. Näky, jota Sam eli todeksi, ei kuollut hänen mukanaan, vaan toivomme, että olette entistä vahvemmin mukana rukoilemalla ja lahjoittamalla. Työ menee koko ajan eteenpäin, kastejuhlia vietetään ja uudet valmistuneet puskapapit odottavat kannatuksia.

Suuren surun keskellä totean, että toivo jälleennäkemisestä elää.

Kiitos, kun olet mukana!

Hanna Hokkanen